The connected store

Rebecca Minkoff is op dit moment de meest innovatieve fashionretailer ter wereld. In haar flagshipstore in de wijk SoHo in New York zie je tal van tech noviteiten, zoals een connected wall en smart fitting rooms met interactieve passpiegels. Het modebedrijf bouwt hiermee een enorm waardevolle database op met alle voorkeuren van haar klanten. En zo blijft Rebecca Minkoff haar klanten steeds een stapje voor. Een kijkje in de kledingwinkel van de toekomst.

03.03.2017 | ... x bekeken

© Rebecca Minkoff
© Rebecca Minkoff
© Rebecca Minkoff
© Rebecca Minkoff

Hoe het werkt

De connected wall – een grote interactieve spiegel – laat de laatste nieuwtjes en content van het merk zien, zoals een modeshow, foto’s en alles wat er op de social kanalen van Rebecca Minkoff gebeurt. Zodra je de spiegel aanraakt begint jouw connected shop experience. Je kunt door de gehele collectie browsen, kledingstukken die je leuk vindt selecteren, een vraag stellen en zelfs een drankje bestellen. Zodra je op send to my room klikt, gaat een verkoopster jouw bestelling (aangevuld met suggesties van de fashion stylist) klaarhangen in een van de smart fitting rooms. Zodra je kleedkamer klaar is, krijg je een smsje.

Door middel van RFID worden alle items in de kleedkamer herkent en op de interactieve passpiegel getoond. Op deze spiegel kun je ook uit verschillende verlichting kiezen. Heb je de juiste sfeer ingesteld, dan begin je met passen. Mocht je een andere maat, kleur of model nodig hebben, dan geef je op de spiegel jouw wensen aan en komt een verkoopster dit binnen een paar minuten naar je kleedkamer brengen. Alles wat je past en leuk vindt, kun je direct aan je persoonlijke profiel toevoegen. Zo kun je op een later moment zien wat je gepast hebt, wat je gekocht hebt en je ontvangt aanbevelingen op basis van deze data. Als je klaar bent met passen, klik je op check out. Je ontvangt dan automatisch ook je digitale kassabon.

© Rebecca Minkoff
© Rebecca Minkoff
© Rebecca Minkoff
© Rebecca Minkoff