Crossmarks ontwikkelt storedesign voor Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn

25.05. 2018 | 5298 x bekeken

Crossmarks feliciteert Jumbo met de opening van Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn op 16 mei jl. De winkel zet een nieuwe standaard in foodbeleving. Crossmarks heeft in alliantie met MVDG Interieurarchitecten bijgedragen aan het storedesign en is ongelofelijk trots op het resultaat.

Teamwork
Crossmarks/MVDG hebben bij de ontwikkeling van het storedesign nauw samengewerkt met het formuleteam van Jumbo en OD Designstudio. OD Designstudio tekent voor de grafische stijl van de instore communicatie, Crossmarks/MVDG voor het storedesign (van vlekkenplan tot moods, van conceptontwerp tot en met definitief ontwerp), inclusief een deel van de inventaris en het design van grafische elementen op een aantal wanden.

Smaakmakers: Verskeuken en Foodcafé
Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn telt meer dan 3.500 vierkante meter. De Verskeuken en het Foodcafé (met 240 zitplaatsen) omvatten de gehele rechterflank. Onder een indrukwekkende koof bevinden zich de wereldkeukens met een divers aanbod aan Grill, Mexicaans, Pizza, Pasta, Sandwiches, Soepen, Sappen, Koffie en Gebak. Deze gerechten neem je eenvoudig mee of nuttig je ter plekke in het Foodcafé met Kidscorner.

Boodschappen doen is een beleving
Je komt de winkel binnen in de grootste groente- en fruitafdeling van Nederland. In de aangrenzende bakkerij wordt dagelijks vers La Place-brood gebakken. Vleeswaren, kaas en tapas worden in een eilandopstelling gepresenteerd die door zijn ‘georganiseerde chaos’ en rijke productpresentatie Zuid-Europees aanvoelt. De stoere slagerij, uitgevoerd in zwart staal, barnwood en strekmetaal, ligt in het verlengde van de Verskeuken waar alle zintuigen geprikkeld worden. Vis wordt tegenover de Verskeuken gepresenteerd in een frisse afdeling met veel wit, rvs en blauw. De KW-afdeling is lekker ruim en overzichtelijk opgezet. De kleuren betongrijs/wit en geel van deze afdeling geven een prettig contrast met het eikenhout en de wijntonnen van de wijnafdeling.

Voor de hele winkel geldt dat Jumbo je steeds verrast met rijke, verleidelijke productpresentaties in combinatie met, uiteraard, sterke prijsstatements. Het storedesign voorziet in uiteenlopende ‘second placement’-presentaties die bijdragen aan de productdominantie.

Krachtige identiteit per afdeling
De invulling van 3.500 vierkante meter vloeroppervlak met betonnen wanden van zo’n 5 meter hoog begint met een leeg blad. Na maanden van ontwerpen, zijn we trots op het resultaat. Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn biedt een totale foodbeleving waarin het mooiste van Jumbo en La Place samenkomt. In het storedesign komt elke afdeling maximaal tot haar recht doordat zaken als materialisering, kleur en de toepassing van koven steeds in optimale samenhang zijn ontworpen en beoordeeld. Jumbo Foodmarkt is een wereld van specialisten. Elke afdeling heeft haar eigen identiteit die voortkomt uit krachtige basisassociaties die de beleving van het specialisme extra accentueren.

Ongeëvenaarde foodbeleving
Van bloemenkas tot warme bakker, van ambachtelijke slagerij tot wereldkeukens; wij zijn trots dat Crossmarks in samenwerking met MVDG Interieurarchitecten heeft bijgedragen aan de totstandkoming van deze ongeëvenaarde foodbeleving, waarmee Jumbo wederom bewijst innovatief, daadkrachtig en ambitieus te zijn. Jumbo: gefeliciteerd met de opening van Foodmarkt Leidsche Rijn.

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder